jجمعه 07 اردیبهشت 1403
جمعه 27 اسفند
بازدید وزیر ورزش و جوانان از پيست دوچرخه سواري و سالن ورزشي ٤٥٠٠ نفري اهواز

بازدید وزیر ورزش و جوانان از پيست دوچرخه سواري و سالن ورزشي ٤٥٠٠ نفري اهواز

وزير ورزش و جوانان ابراز اميدواري كرد كه ورزش استان خوزستان به روز هاي أوج خودش باز مي گردد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان دكتر سلطاني فر در حاشيه سفر به اهواز در جمع خبرنگاران استان خوزستان را يكي از قطب هاي ورزش كشور دانست كه در خيلي از رشته ها مثل فوتبال ،كشتي فرنگي و برخي از رشته هاي سألني همواره بزرگان زيادي را داشته است. وزير ورزش گفت : در برهه اي از زمان نصف استخوانبندي تيم ملي فوتبال از خوزستان بودند ولي به هر حال جنگ تحميلي و مسائل بعد از ان باعث شد تو اين عرصه يك مقدار با نقصان موجه شويم اما استعداد هاي زيادي در ورزش استان خوزستان داريم كه انشالله به روزهاي أوج خودش باز مي گردد. به گفته وزير ورزش و جوانان با توجه به بازديد از پروژه هاي در حال احداث و پروژه هايي كه به بهره برداري نزديك مي شوند و پروژه بخش خصوصي همه نويد دهنده اينده خوب ورزش استان خوزستان است .

دكتر سلطاني فر إظهار داشت : بنا داريم براي تكميل پروژه هاي اين استان از منابعي كه در اختيار داريم كمك كنيم ،حتي از بخش خصوصي هم كه به رونق اقتصاد ورزش كمك مي كند حمايت مي كنيم تا بتوانيم با وجود مجموعه هاي ورزشي ، جوانان و نوجوانان بيشتري را در رشته هاي مختلف تحت پوشش قرار دهيم .

دكتر سلطاني فر با بيان اينكه يكي از سياست هاي وزارت ورزش جوانان واگذاري ميزباني به استان هاي مختلف است ،إظهار داشت : هفته گذشته مسابقات وزنه برداري جام فجر با حضور تيم هاي خارجي با كيفيت خوب در اين استان برگزار سد و اين هفته نيز برگزاري جام جهاني كشتي فرنگي در ابادان واقعا اتفاق بزرگي است . وزير ورزش و جوانان استان خوزستان را يكي از قطب هاي كشتي فرنگي عنوان كرد و خاطر نشان ساخت:در بخش كشتي فرنگي باز هم در سال هاي اينده اخبار بهتر و مناسبتري را از خوزستان خواهيم داشت .

وزير ورزش و جوانان با اشاره به مجموعه خوب مديريت استان و نمايندگان مردم استان خوزستان در مجلس شوراي اسلامي كه پيگير مسائل هستند ، تصريح كرد: مجموعه فعاليت هاي ورزشي در استان خوزستان دراساته يك تحول خواهد بود و در دو سه سال اينده اخبار خوبي از ورزش استان خوزستان خواهيم شنيد. در استان هاي مختلف بويژه استان هايي كه استعدادهاي زيادي دارند و تاريخ ورزش پرباري داشته اند ،بايستي تمركز بيشتري داشته باشيم تا انشالله كمك كنيم هم يك جامعه سالم و با نشاط داشته باشيم و هم از بين قهرمانان خوزستاني قهرمانان زيادي در عرصه هاي بين المللي بدرخشند.

وزير ورزش و جوانان احكام ورزشي برنامه ششم توسعه كشور را تحول افرين خواند و إظهار داشت :بودجه ورزش سال ٩٦ يك برشي از برنامه ششم توسعه كشور است كه خوشبختانه همه مواردي كه از احكام ورزشي در قالب اين برنامه پيش بيني شده بود محقق شده و در حقيقت يك عزم و اراده خوبي در كشور بين مسولين أجرايي و مجلس بوجود امده تا با همگرايي بتوانند به ورزش كمك كنند. دكتر سلطاني فر گفت : اگر ٤ تا ٥ سال با همين روحيه جلو برويم مي توانيم تعدادي از پروژه هاي نيمه تمام را به بهره برداري برسانيم و در مسابقات مختلف هم نتايج بهتري بگيريم .

وزير ورزش و جوانان ابراز اميدواري كرد كه دستاوردهاي خوبي در بازيهاي اسيايي جاكارتا به ارمغان اوريم و حضور مقتدرانه اي در جام جهاني فوتبال داشته باشيم و در المپيك ٢٠٢٠ هم نتيجه تاريخي بگيريم . دكتر سلطاني فر يكي از رويكردهاي اصلي وزارت ورزش و جوانان را توجه به ورزش بانوان در ابعاد مختلف مديريتي ،قهرماني و همگاني عنوان كرد و ابراز اميدواري كرد:بانوان ايران در المپيك ٢٠٢٠ مدال هاي خوبي بگيرند.

وزير ورزش و جوانان همچنين إظهار داشت :بدنبال گسترش حضور ورزشكاران زن با حفظ مبانى شرعى در ميادين بين المللى هستيم. دكتر سلطاني فر گفت :مي توان كاري كه در بسكتبال براي دخترانمان انجام داديم را در ساير رشته ها نيز انجام داده و با تعامل با فدراسيون هاي جهاني،موانع حضور ورزشكاران محجبه مان را درمسابقات جهاني برداريم.

گفتنی است پيست دوچرخه سواری در سال ٩٢ افتتاح شده بود و پروژه سالن ٤٥٠٠ نفري در حال حاضر متوقف است. مهندس عباسى معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه در این سفر، ايشان را همراهى كرد.



تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved