سه شنبه 28 تیر آخرین وضعیت تجهیز ورزشگاه آزادی و یادگار امام تبریز پیش از شروع لیگ برتر  
   
  معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی درمورد آخرین وضعیت تجهیز دو ورزشگاه پیش از شروع لیگ برتر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه به نقل از خبرگزاری فارس، سعید ابوالفتحی در مورد آخرین وضعیت ورزشگاه آزادی در فاصله حدود یک ماه تا آغاز رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: از مهر ماه سال گذشته که در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مستقر شدیم، با دستور وزیر ورزش و جوانان بازسازی و به‌روزرسانی این استادیوم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر قرار دادیم. موضوعات مختلف ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کرده و مطالعات کافی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام دادیم. بر همین اساس کارهای موردنیاز را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای به‌روزرسانی کردن این سرمایه ملی در اولویت قرار دادیم.

وی افزود: در ابتدا درمورد برق ورزشگاه آزادی که تمام کابل‌ها و تابلو برق‌های آن مربوط به نیم قرن گذشته و زمان ساخت استادیوم بود مناقصه‌ای برگزار کردیم. در هفته گذشته بازگشایی پاکت این مناقصه‌ها انجام شد و در حال امضای قرارداد با پیمانکار هستیم. ان‌شاءالله در همین ایام تعطیلات لیگ برتر، کار تعویض کابل‌های استادیوم 100 هزار نفری و تابلو برق‌ها پس از حدود نیم قرن به سرانجام خواهد رسید تا ورزشکاران ما در مسابقات بین‌المللی و داخلی از آن استفاده کنند.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی عنوان کرد: بحث دیگر ما در مورد استادیوم آزادی، بازسازی سکوهای استادیوم است. آنها از لحاظ زیرساختی مشکلاتی دارند که برخی مواقع در رسانه‌ها به تفصیل به آن پرداخته شد. مطالعات متعددی انجام دادیم و حتی با یک مشاور مقاوم‌ساز قرارداد بستیم تا بتوانیم طول عمر مفید سازه ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزایش بدهیم.

ابوالفتحی اضافه کرد: این استادیوم در دهه 50 با آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های همان زمان ساخته شده است، اما این مسائل اکنون تغییر کرده و موضوعات مختلفی دارد. در همین هفته مناقصه مربوط به 5 زون دیگر از زون‌های ورزشگاه آزادی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم تا بحث بازسازی و سبک‌سازی سازه اصلی استادیوم صورت بگیرد. این مورد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز پیش می‌بریم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی می‌افتد.

وی در خصوص اینکه آیا تا تاریخ 20 مرداد که آغاز فصل بیست و یکم لیگ برتر است تغییرات اساسی در زیرساخت‌های ورزشگاه آزادی انجام می‌شود، پاسخ داد: در همین ایام کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شروع می‌کنیم، اما بازسازی و تعویض زمان‌بر است. مسابقات همزمان برگزار خواهد شد، اما ما نیز بحث تعویض کابل‌ها و بازسازی سکوها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حین مسابقات پیگیری خواهیم کرد. البته با توجه به اینکه مسابقات مدتی برگزار می‌شود و سپس به دلیل فرا رسیدن جام جهانی تعطیل خواهد شد، سعی خواهیم کرد در تعطیلی لیگ برتر در کمترین زمان ممکن این دو مورد را به انجام برسانیم.

معاون فنی و مهندسی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در مورد آخرین وضعیت بازسازی ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز و تاکید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال مبنی بر اینکه در این مجموعه نیز باید تغییراتی صورت بگیرد، گفت: این استادیوم نیز در سالیان گذشته توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ساخته شده و در اختیار اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی قرار گرفت. پس از سفر رئیس‌جمهور به شهر تبریز، تامین اعتباراتی برای این ورزشگاه در نظر گرفته شد. همکاران من در اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در حال بازسازی سکوها و زیرساخت‌های مختلف ورزشگاه یادگار امام(ره) هستند.

ابوالفتحی افزود: بحث تعویض پیست تارتان استادیوم نیز مدنظر ماست. در حال برگزاری مقدمات مناقصه هستیم، برآوردها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آماده می‌کنیم و سعی داریم این پیست را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم تغییر داده و در اختیار مردم خوب تبریز قرار بدهیم. عملیات عمرانی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان در این ورزشگاه در حال انجام است.

وی در خصوص آخرین وضعیت سایر ورزشگاه های زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی پاسخ داد: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی یک شرکت مادر تخصصی در حوزه ساخت و ساز اماکن ورزشی بزرگی است که در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار دارد. استادیوم‌ها، سالن‌ها و استخرهای قهرمانی مختلف در سالیان گذشته توسط همین شرکت افتتاح شده و در حال حاضر نیز 633 پروژه در حال تکمیل در سطح کشور داریم. عملیات خیلی از این پروژه‌ها چندین سال متوقف مانده بود اما در این مدت با کمک تیم فنی خود توانستیم این استادیوم‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به چرخه ورزش کشور بازگردانیم. من‌جمله استادیوم 5 هزار نفری چالوس که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری بود. در بهمن سال گذشته فاز اول این ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تکمیل کردیم و در اختیار مردم مازندران قرار دادیم.

معاون شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی تصریح کرد: اکنون نیز تکمیل فاز بعدی این استادیوم پیش روست و سعی داریم تا پایان هفته دولت، آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کامل تحویل بدهیم. از شروع ساخت استادیوم شهید چمران آمل نیز نزدیک به 17 سال می‌گذشت. در این چند ماه توانستیم فاز اول ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تمام کرده و مورد بهره‌برداری قرار بدهیم. هفته گذشته در استادیوم پارس شیراز بودم. این ورزشگاه به صورت ناقص در گذشته افتتاح شده است، همان گونه که سالن 6 هزار نفری شیراز به صورت ناقص افتتاح شد اما خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موظف به تکمیل آنها می‌دانیم. چمن استادیوم پارس در حال رسیدگی توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس است. ما نیز بحث صوت، گیت‌ها و ترمیم پیست تارتان ورزشگاه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستور کار داریم. مناقصات برگزار شده است.

ابوالفتحی در گفتگو با برنامه ورزشی رادیو تهران اظهار داشت: در شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی طبق دستور سجادی وزیر ورزش و جوانان و عاصم یوسفی مدیرعامل شرکت در تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمامی هستیم که شاید بیشتر آنها مرتبط با دهه 80 هستند، اما متاسفانه به بهره‌برداری نرسیده‌اند. طبق اولویت‌بندی بر اساس پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها، تمام تلاش من و همکارانم در معاونت فنی و مهندسی شرکت توسعه این است که هرچه سریع‌تر با برنامه‌ریزی دقیق این اماکن ورزشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به چرخه ورزشی کشور اضافه کنیم. کارهای زیرساختی نیز در اماکن ورزشی که در گذشته ساخته شده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انجام می‌دهیم و آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به‌روزرسانی می‌کنیم.