یک شنبه 16 بهمن در دهه مبارک فجر امسال 600 هزار متر مربع به فضای ورزشی کشور اضافه می‌شود  
   
 
وزیر ورزش و‌جوانان با اعلام این خبر که در دهه مبارک فجر 600 هزار متر مربع به فضای ورزشی کشور اضافه می شود، اظهار داشت :از ابتدای دولت مردمی سیزدهم و با حمایت دکتر رییسی 2 میلیون متر مربع به سرانه ورزشی افزوده شده که در مجموع، این رقم به 2 میلیون و 600 هزار متر مربع خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و‌جوانان، دکتر سیدحمید سجادی پس از پایان مسابقات کشتی پهلوانی قهرمانی کشور که عصر شنبه در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد،ضمن تبریک ایام ماه رجب، دهه فجر و روز ولادت مولا امیرالمومنین علی (ع) به مردم ، جامعه ورزش و پهلوانان بیان کرد : از فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و ورزش‌های پهلوانی به خاطر برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی قدردانی می کنم .

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات فینال کشتی پهلوانی در روز میلاد حضرت علی علیه‌السلام گفت : شاهد مسابقات بسیار با کیفیتی در فینال بودبم که در نهایت آقای میرزا پور به عنوان پهلوان انتخاب شد و این تقارن واین حسن انتخاب قابل تقدیراست. وزیر ورزش و جوانان ، ضمن قدردانی از تلاش های فدراسیون زورخانه ای برای برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی با کیفیت بالا به لحاظ فنی ادامه داد: آقای میرزاپور ، امروز توانستند عنوان پهلوانی را کسب کنند ، واقعیت این است که ایشان از امروز رسالت مهمی را عهده دار شدند و من امیدوارم با تداوم موفقیتها وعنوان قهرمانی بتواند به زودی عنوان پهلوان باشی را کسب کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش از حوزه فنی و عمرانی به خاطر تلاش در جهت توسعه زیر ساخت های ورزشی تشکر کرد و گفت : با همت همکاران و دوستان‌مان در این قسمت 600 هزار متر مربع به فضای ورزشی کشوردر دهه فجر اضافه می شود. دکتر سجادی افزود :در دولت مردمی سیزدهم تاکنون توفیق داشتیم 2 میلیون متر مربع با حمایت دولت و پشتیبانی آقای رئیسی و آقای مخبر به سرانه ورزشی کشور اضافه کنیم و در این ایام هم 600 هزار متر مربع به فضای ورزشی کشور افزوده می شود که در مجموع رقم 2 میلیون و 600 هزار متر مربع به زیرساختهای ورزش کشور اضافه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به رویدادهای ورزشی و برنامه های فرهنگی به مناسب ایام الله دهه فجر اشاره کرد و افزود : در نظر داریم با برگزاری این اقدامات افتخارات و برنامه های توسعه ای در حوزه ورزش را برای مردم عزیز تبیین کنیم. وزیر ورزش و جوانان ، دولت سیزدهم را دولتی مردمی و عدالت‌محور توصیف کرد و گفت: هر کسی می‌تواند نظرات خود را عنوان کند، اما باید تلاش کنیم عدالت در تمامی بخش ها برقرار شود، ما نیز در وزارت ورزش سعی می‌کنیم ورزش کشور همه‌جانبه درمسیر توسعه با سرعت حرکت کند.

وی با تاکید براینکه تمام هم خود را به کار گرفته ایم تا همه شرایط برای همگان یکسان و برمبنای عدالت باشد اظهار داشت :برای رونق ورزش ، موفقیت فدراسیون‌ها و رشته های ورزشی با تمام توان کمک می‌کنیم و آنچه مسلم است این است که برای ما در وزارتخانه هیچ تیمی با تیم دیگر تفاوت ندارد. دکتر سجادی پیرامون بودجه در نظر گرفته شده برای ورزش کشور در سال 1402 بیان کرد:جلسات طولانی‌ مدت در هیئت دولت برای بودجه تشکیل شد، پیشنهادهایی در این ارتباط مطرح کردیم. دولت در حد بضاعت خود، برنامه‌ای تنظیم و بودجه‌ای پیشنهاد کرده که مراحل تلفیق باید طی شود. کمیسیون فرهنگی مجلس از ما دعوت کردند و توضیحاتی در مورد نیاز ورزش کشور منعکس کردیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه از مسابقات آسیایی، پاراآسیایی و حضور در انتخابی های المپیک به عنوان رویدادهای پیش روی ورزش نام برد و گفت : برای رشته های ورزشی که باید در این بازی های حضور پیدا کنند برنامه‌هایی توسط فدراسیون‌ها مبتنی بر استانداردهای حضورموفق وکیفی تدوین شده است. وی در ادامه توضیحاتی را در خصوص برنامه های قهرمانی این وزارتخانه ارائه کرد و افزود :دو سال مهم پیش رو داریم که المپیک 2024 در سال دوم است و دورخیز ما در سال 1402 خواهد بود. یک اردوی ساده هزینه‌های خاصی چون رفت‌وآمد، تغذیه، اسکان و نیز دستمزدهای ورزشکاران را دارد که باید انجام شود.

دکتر سجادی در ادامه خاطر نشان کرد: ترویج ورزش همگانی، ورزش باشگاهی، برنامه‌های استعدادیابی و عمرانی هم متحمل توجه بودجه‌ای است. بودجه مراحل پایانی خود را در مجلس طی می‌کند که امیدوارم اتفاقات خوبی برای ورزش بیفتد. وی تاکید کرد : دولت دوست دارد به ورزش کمک کند و دکتر رئیسی و دکتر مخبر، دستورات لازم برای کمک در بودجه را داده بودند. با این حال به نظر سازمان برنامه و بودجه کل کشور هم احترام می‌گذاریم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان که ورزشی‌ها دوست دارند وضعیت بودجه در شرایط بهتری قراربگیرد ، اظهار داشت: مدیران این سازمان، جمیع جهات را در نظر گرفته اند و بودجه‌ای پیشنهاد کردند. دولت هم بضاعت خود را در نظر گرفته، ما هم در وزارت ورزش و جوانان به آرا و نظرات احترام می‌گذاریم. وی ادامه داد: امیدوارم با حضور نمایندگان دولت و سازمان برنامه و بودجه، تصمیمات کامل‌تری در مجلس گرفته و در صحن علنی مجلس بررسی شود. در این شرایط می‌توانیم قضاوت کنیم چه اتفاقی برای بودجه ورزش کشور می‌افتد.