سه شنبه 02 خرداد دکتر سجادی: افزایش دسترسی‌ها باید در اولویت کارهای شرکت توسعه باشد  
   
 
وزیر ورزش و جوانان گفت: باید تلاش کنیم که جوانان ایران با تعرفه خوب و فضا و جانمایی مناسب در رشته هایی که علاقه دارند فعالیت کنند. به دارایی‌های ورزشی که داریم می‌بالیم چراکه باعث توسعه ورزش کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی با اشاره به پخش گزارش عملکرد این شرکت اظهار داشت: این گزارش ما را با گوشه‌ای از عملکرد شرکت آشنا کرد. مهم‌ترین دغدغه‌ وزارت ورزش و شرکت توسعه بعد از ساخت اماکن ورزشی نحوه بهره برداری از این اماکن است.

وی همچنین با اشاره به ساخت پروژه‌های ورزشی در کشور افزود: در راستای ساخت‌ وسازها وقتی حجم سالن‌ها و استادیوم‌ها بالا می‌رود جزو ماموریت شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی محسوب می‌شود. داشتن یک مجموعه ورزشی و نحوه برنامه‌ریزی برای این مجموعه‌ها بسیار حائز اهمیت است، ولی در این بین یک سیاست برای ما خیلی مهم است و آن سیاست افزایش دسترسی‌ها است. افزایش دسترسی ها باید در مناطق کم‌برخوردار بیشتر نیز باشد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که در موضوع غلبه فرهنگی بسیار مهم برشمرده می‌شود برگزاری فستیوال‌ها است و ما در ورزش فستیوال‌های زیادی داریم. ما می‌توانیم از فستیوال‌های ورزشی برای شناساندن فرهنگ ایرانی استفاده کنیم. بازی‌های آسیایی یک فسیتوال است و فرصت مناسبی داریم که بتوانیم فرهنگ و قدرت کشور را بشناسانیم.

دکتر سجادی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط شرکت توسعه اظهار داشت: شرکت توسعه این رسالت را پیش می‌برد که هم می‌سازد و هم بهره برداری را انجام می دهد و سیاستی که در پیش گرفته افزایش دسترسی ها است. در ایران ۲۳۵ رشته ورزشی داریم ولی در دنیا بیش از ۲ هزار گونه ورزشی وجود دارد که باید تلاش کنیم تعداد رشته‌ها را در کشور بیشتر کنیم.

وی افزود: برای این ۲۳۵ رشته‌ای که در کشور وجود دارد زحمات و تلاش های زیادی شده ولی می‌بایست بیش از این برای ازدیاد رشته ها تلاش کنیم. افزایش دسترسی ها در این موضوع بیشتر نمود پیدا می‌کند.

دکتر سجادی ادامه داد: باید تلاش کنیم که جوانان ایران با تعرفه خوب و فضا و جانمایی مناسب در رشته هایی که علاقه دارند فعالیت کنند. به دارایی‌های ورزشی که داریم می‌بالیم چراکه باعث توسعه ورزش کشور است.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: خدا قوت می‌گویم به مدیرعامل و همه دست اندرکاران شرکت توسعه که تلاش زیادی برای توسعه زیرساخت های ورزشی می‌کشند. امیدوارم که شاهد افتتاحیه‌های بیشتری در حوزه ورزش کشور باشیم.


گفتنی است برنا فیروزی معاون توسعه مدیریت و منابع، عسگریان مدیرعامل و رحیمی، ابوالفتحی و دیبایی معاونین شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و دادگستری و دیگر اعضا در این مجمع حضور داشتند.