دو شنبه 18 اردیبهشت مراسم یکصد و یک سالگی جمعیت هلال احمر در سالن 12 هزار نفری آزادی  
   
 
مراسم روز جهانی صلیب سرخ و یکصد و یک سالگی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات لشکری و کشوری در سالن 12 هزار نفری آزادی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه ورزشی آزادی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور صبح امروز در آیین روز جهانی صیلب سرخ و هلال احمر طی سخنانی بیان کرد: در قرآن کریم اشاره شده که همه‌ی انسان‌ها بدون استثنا به ابتلائات مختلفی امتحان می‌شوند؛ مثلا فردی گرفتار سیل، زلزله و یا مریضی شده و یا مشکلی پیدا کرده که به‌نحوی مبتلا می‌شود و ما هم به نحوه‌ی دیگری مشغول امتحان هستیم. این امتحان ماست که باید به او کمک کرده و موجبات آرامش وی را فراهم کنیم.

رئیسی گفت: هلال احمر مرزبندی سیاسی، جغرافیایی، قومی و مذهبی ندارد و در اختیار همه مردم است. حضور هلال احمر در ترکیه و سوریه را دیدیم و مدال‌های افتخار را دریافت کرد. به‌همان میزانی که در ترکیه و سوریه کمک کردید، در خوی و داخل کشور هم خدمت‌رسانی کردید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه هلال احمر باید مانند یک لشکر و پادگان آمادگی خود را حفظ کند و امکانات و نیروی انسانی آماده‌بکار باشند، خاطر نشان کرد: هلال احمر اولین مجموعه‌ای است که در حوادث، در کنار سایر دستگاه‌ها حاضر می‌شود. یادآوری می‌کنم که تلاش هلال احمر در تهیه اقلام دارویی در شرایط تحریمی و دوران کرونا بر کسی پوشیده نیست.

رئیسی گفت: بنده به بخش‌های مربوط به تخصیص بودجه می‌گویم که هلال احمر از موارد با اولویتی است که بودجه مورد نیاز آن باید سریعا تخصیص یابد. در سال 1401 اقدام مناسبی درباره امدادگران انجام گرفت و در زمینه بیمه آنان گام بلندی برداشته شد ولی نیاز است امنیت شغلی فعالان این عرصه ارتقا یابد و امسال تلاش‌های بیشتری در این زمینه خواهد شد.

وی با تأکید بر نقش رسانه‌ها در مواقع حوادث تصریح کرد: تمامی رسانه‌ها و صاحبان تریبون به امر امداد و نجات کمک کنند و گفتمان‌سازی در این زمینه لازم است. این تبیین موجب می‌شود تلفات انسانی و مالی کاهش یابد و صدالبته آثار مثبتی خواهد داشت.

رئیس‌جمهور در پایان خطاب به اعضای هلال احمر حاضر در این آیین عنوان کرد: امیدوارم با فکر، اندیشه و اقدام شما و هم‌چنین مساعدت دولت، گام‌های بلندی در جهت کارآمدتر شدن هلال احمر برداشته شود. ارزش کار شما به‌قدری بالا و والاست که قابل احصا نیست؛ پاداش کسانی که در این عرصه به مردم خدمت‌گزاری می‌کنند نزد خدای متعال است و ما هم به سهم خودمان تشکر می‌کنیم.