jجمعه 10 فروردین 1403
چهار شنبه 25 آبان
دکتر سجادی: رشد صد درصدی مدال‌آوری بانوان را در دولت سیزدهم داشتیم
مراسم تجلیل از بانوان مدال‌آور ورزش ایران اسلامی با حضور رییس جمهور؛

دکتر سجادی: رشد صد درصدی مدال‌آوری بانوان را در دولت سیزدهم داشتیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: از آغاز به کار دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و صدو سی و نه هزار ورزشکار در دویست و هشت رویداد ورزشی در میادین مختلف ورزشی حضور پیدا کردند و صاحب مدال شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر سیدحمید سجادی در مراسم تجلیل از بانوان مدال آور ورزش ایران اسلامی که با حضور رییس جمهور برگزار شد به درخشش بانوان ورزشکار کشورمان در تمامی میادین مختلف ورزشی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: ورزشکاران دختر کشورمان با رعایت پوشش اسلامی همواره صاحب مدال هستند و افتخار آفریدند.
وی با تاکید بر اینکه مراسم تجلیل از بانوان ورزشکار با حضور رییس جمهور برای اولین بار در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت ورزش بانوان کشورمان است و ما باید همواره مدال آوران را مورد تقدیر قرار دهیم و قدردان زحماتشان باشیم و زمینه رشد و پیشرفتشان را فراهم کنیم.
دکتر سجادی با اشاره به حضور 2700 ورزشکار سازمان یافته خانم و آقا اظهار داشت: یک میلیون و صدو سی و نه هزار نفر از این تعداد ورزشکار بانوان تشکیل می دهند.
وی افزود: 53 فدراسیون ورزشی در کشور فعالیت دارند و بانوان ورزشکار با پوشش اسلامی توانستند صاحب مدال شوند و پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار در بیاورند.
دکتر سجادی در ادامه صحبت‌هایش از حضور یک میلیون و صدو سی و نه هزار ورزشکار در دویست و سی و هشت رویداد ورزشی در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: ورزشکاران در مسابقات برون مرزی توانستند 829 مدال که 301 مدال به رنگ طلا و 270 مدال نقره و 250 مدال برنز را کسب کنند و با دست پر به کشورعزیزمان برگردند.
وزیر ورزش و جوانان به رشد صد درصدی مدال آوری ورزش بانوان در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: کسب مدال بانوان در این دولت دو برابر شده است و تاکنون در یکصدو سی و پنج لیگ کشوری و 341 مسابقات کشوری حضور داشتند که این نشان از حضور فعال بانوان در مسابقات مختلف ورزشی است.
وی افزود: 267 داور خانم تاکنون در یکصد و پنجاه رویداد بین المللی قضاوت کردند و 47 ورزشکار لژیونر در تیم های خارجی نام ایران و دختر ایرانی را بر سر زبان‌ها آوردند.
دکتر سیدحمید سجادی استقلال بانوان ورزشکار را مورد تاکید قرار داد و افزود: مهمترین هدف‌مان این است که روزی برسد ورزش بانوان مستقل و خودکفا در میادین ورزشی حضور پررنگ داشته باشند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بانوان ورزشکار نام آورتصریح کرد: بانوان و دختران کشورمان با اراده‌ی قوی توانستند قله‌های قهرمانی را فتح کنند که از آن میان می توان به سیمین رضایی در رشته تنیس روی میز، مشکات الزهرا صفی رشته تنیس، سارا خادم‌الشریعه رشته شطرنج و مهلا مهروقی اشاره کرد که همه‌ی بانوان ما توانستند با حفظ حجاب اسلامی در میادین مختلف از نام ایران اسلامی دفاع کنند و به جایی برسیم که دیگر بانوان برای تیم‌های خارجی زنگ تفریح نباشیم، بلکه یک رقیب قوی بشمار می رود.



تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved