جمعه 20 بهمن دکتر سلطانی فر : تلاش می کنیم سال آینده این مجموعه آماده بهره برداری شود  
   
  وزیر ورزش و جوانان گفت: امروز ۱۶۱ پروژه ورزشی به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح شد که برای افتتاح این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در مجموع 341 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی کشور اضافه شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان دکتر سلطانی فر در نشست با روسا و هیات های ورزشی و سازمان های مردم نهاد استان زنجان گفت: بدون شک افتخارات و دستاوردهایی که جمهوری اسلامی در ۳۹ سال گذشته داشته است با قضاوت منصفانه نسل های آینده مواجه و با غرور از آن یاد خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: بزرگترین افتخار ما در طول ۸ سال جنگ تحمیلی به رخ کشیدن قدرت نظامی کشورمان به تمام دنیا بود و سپس در عرصه سازندگی که تلاش کردیم زیرساخت های مناسب را در تمام نقاط کشور فراهم کنیم.
وی افزود: دوران طلایی دیگر ما پیروزی در برجام بود که در یک مذاکره نابرابر و سنگین 30 ماهه با 6 قدرت بزرگ دنیا قدرت سیاسی خود را اثبات کردیم تا ضمن حفظ حقوق هسته ای خود تحریم ها را هم از بین ببریم. بسیار امیدوار هستیم با حضور و مشارکت همه هموطنان عزیز بتوانیم‌ مسیر سازندگی، توسعه، آبادانی، عزت و رضایت مردم را دنبال کنیم.
دکتر سلطانی فر سپس به دستاوردهای ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بزرگترین آوردگاه ورزشی دنیا مسابقات المپیک است که تمام ورزشکاران شاخص دنیا در آن شرکت می کنند و در دوره های اخیر حدود 10 هزار شرکت کننده داشته است که تمام آنها از مراحل سخت مقدماتی و انتخابی عبور کردند تا به این مسابقات برسند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: ما در طول برگزاری بازی های المپیک صرف نظر از حضور کمرنگ در المپیک 1900 در 16 دوره به صورت جدی شرکت کرده ایم که ۸ دوره پس از انقلاب و ۸ دوره قبل از انقلاب بوده است. در المپیک 1980 مسکو و 1984 لس آنجلس به دلایلی شرکت نکردیم و در تمام این ادوار 18 طلا 21 نقره و 29 برنز کسب کردیم. از ۱۸ مدال طلای ما در تمامی ادوار المپیک ۴ طلا مربوط به قبل و ۱۴ طلای دیگر‌ پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بوده است و تقریبا در نقره و برنز هم همین وضعیت است.
وی افزود: در فوتبال هم یک دوره قبل از انقلاب به جام جهانی فوتبال صعود کردیم اما پس از انقلاب ۵ دوره موفق به انجام این کار شدیم. واضح است که دستاوره های پس از پیروزی انقلاب قابل قیاس با قبل از آن نیست. در رشته های مختلف گروهی و انفرادی در سایر مسابقات آسیایی و جهانی هم پیشرفت بسیار زیادی داشته ایم.
دکتر سلطانی فر در خصوص افتتاح پروژه های ورزشی در دهه فجر امسال گفت: امروز ۱۶۱ پروژه ورزشی به طور همزمان در سراسر کشور افتتاح و مورد بهربرداری قرارگرفت. در مجموع برای افتتاح این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۲۱۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است و در مجموع 341 هزار متر مربع به فضاهای ورزشی کشور اضافه شد.
وی افزود: شاخص عملکرد نظام گذشته در ورزش مجموعه ورزشی آزادی در تهران است ولی ما بعد از انقلاب در اصفهان استادیوم 75 هزار نفری نقش جهان، در تبریز استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام، در شیراز استادیوم 50 هزار نفری پارس، در اهواز استادیوم 50 هزار نفری غدیر و در مشهد 2 استادیوم بزرگ ساختیم که در حال بهره برداری است. همچنین در ۲۰ مرکز استان کشور ۲۰ استادیوم ۱۵ هزار نفری ساخته شده است و 5 استادیوم 20 هزار نفری دیگر از جمله در زنجان در حال ساخت است.
دکتر سلطانی فر با اشاره به 6 برابر شدن حجم ساخت و ساز فضاهای ورزشی پس از پیروزی انقلاب نسبت به قبل گفت: اکنون بسیاری از روستاهای بزرگ‌ کشور دارای سالن های ورزشی مطلوب هستند. ما در این محاسبات فضاهای ساخته شده توسط شهرداری ها و سایر ارگان ها را محاسبه نمی کنیم.
وزیر ورزش و جوانان در خصوص کارنامه روشن نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش ورزش گفت: حجم ساخت و سازها و فضاهای ورزشی ۶ برابر قبل از انقلاب بوده است. کارنامه نظام جمهوری ایران‌ در بخش ساخت و ساز و ورزش قهرمانی بسیار روشن بوده است اگرچه باز هم باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه تمام مدال های کسب شده ایران در المپیک در 4 رشته ورزشی بوده است گفت: در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دنبال این هستیم زمینه ای فراهم‌ شود تا ‌در چند رشته جدید کسب مدال کنیم. این ظرفیت در کشر وجود دارد که در 2، 3 رشته جدید کسب مدال کنیم تا زمینه ظهور استعدادهای جدید و درخشش جوانان ما در مسابقات آینده فراهم شود.

دکتر سلطانی فر با اشاره به عزم جدی دولت برای کاهش مشکل اشتغال جوانان طی 3 سال آینده گفت: در بودجه سال 1397 رقمی بیش از 60 هزار میلیارد تومان برای رونق و توسعه بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی گردشگری وIT از طریق واگذاری تسهیلات به بخش خصوصی و رقم 12 هزار میلیارد تومان هم برای ایجاد اشتغال روستاییان از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت به آنها در نظر گرفته شده است که سهم هر استانی مشخص است.
دکتر سلطانی فر با اشاره به اتفاقات خوب رخ داده در استان زنجان گفت: با هماهنگی و وحدت بسیار خوبی که بین مسئولین در بخش های مختلف استان است شاهد پیشرفت روز افزون و توسعه و حل مشکلات این استان هستیم. من به دلیل 4 سال حضورم در این استان همواره با خاطره خوبی که از مردم زنجان دارم خود را موظف میدانم که مسائل و مشکلات این استان را پیگیری و حل کنم. پروژه های مختلف یکی پس از دیگری به بهره برداری رسیده است.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره بر تاکید دکتر روحانی به تمام وزرا و دستگاهای اجرایی کشور برای حل مشکلات جوانان گفت: اولین اقدام افزایش مقدار وام قرض الحسنه ازدواج از 10 میلیون تومان به 15 میلیون تومان برای هر نفر بود که از سال آینده اجرایی می شود. در خصوص اشتغال هم همه کمک میکنیم تا 800 هزار الی یک میلیون شغلی که دولت وعده داده است محقق شود.
دکتر سلطانی فر در خصوص مشکلات تامین مسکن جوانان گفت: علاوه بر تسهیلات 160 میلیون تومانی بانک مسکن در این خصوص امروز به دستور رییس جمهور برای تامین مسکن جوانان طرحی به نام "طرح ملی باز آفرینی شهری" آغاز شد که بر اساس آن ما با چند هدف بتوانیم بافت های فرسوده شهری را باسازی کنیم.
او با اشاره به اهداف این طرح گفت: کشور ما زلزله خیز است و هدف ما این است زمینه بازسازی بافت فرسوده را با نیروی مردم و تسهیلات ارزان قیمت فراهم کنیم تا بخش عمده ای از آن پس از فرایند بازسازی در اختیار زوج های جوان قرار گیرد. با این طرح هم جوانان خانه دار می شوند هم در زمان حوادث کمتر آسیب میبینیم و من فکر می کنم این اتفاق بسیار بزرگی برای رونق اقتصادی، تامین مسکن و شرایط مطلوب زندگی جوانان است.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تعداد سازمان های مردم نهاد از 100 به حدود 2000 رسیده است و قرار است تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید به حدود 5000 سمن برسد. همچنین در سال آینده حدود 50 خانه جوان از جمله در زنجان افتتاح خواهد شد.
دکتر سلطانی فر در پایان گفت: در حوادث خاصی که در نا امنی ها و اغتشاشات دی ماه داشتیم و باعث سوء استفاده گروه های معاند و ضد انقلاب شد تعداد خیلی زیادی دستگیر شدند. ما حدود 2000 سازمان مردم نهاد در سراسر کشور داریم که حدود 200 هزار جوان در آن عضو هستند و طبق آماری که گرفتیم حتی یک نفر از دستگیر شدگان عضو این سمن ها نبوده اند و این نشان می دهد نهادهای مدنی چقدر در جهت ایجاد امنیت و آرامش و نهادینه کردن مردم سالاری دینی تاثیرگذار هستند. ما دولتی هستیم که از گسترش نهادهای سیاسی، احزاب آزاد و سازمان های مردم نهاد استقبال می کنیم تا همه جامعه هم آزادی بیان و هم آزادی پس از بیان داشته باشند.