jجمعه 31 فروردین 1403
جمعه 01 اردیبهشت
پیاده‌روی خانوادگی هفته سلامت با حضور وزیربهداشت در مجموعه ورزشی انقلاب

پیاده‌روی خانوادگی هفته سلامت با حضور وزیربهداشت در مجموعه ورزشی انقلاب

مراسم پیاده روی خانوادگی، همزمان با اولین روز از هفته سلامت با حضور وزیر بهداشت، معاونین، مدیران، کارشناسان و کارکنان این وزارتخانه، وزارت ورزش و جوانان و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه ؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت صبح امروز در مراسم ورزش همگانی به مناسبت هفته سلامت در مجموعه ورزشی انقلاب در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت ورزش اظهار داشت: ورزش برای مردم به خصوص برای سنین میانسالی بسیار اهمیت دارد. من سالی یک بار فشار و قند خونم را اندازه گیری می‌کن.

وی بیان کرد: ورزش کردن با توجه به این سبک زندگی امروزی اهمیتش دو چندان است و من توصیه می‌کنم همه آحاد جامعه ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه ورزش علاوه بر جسم به سلامت روحی مردم نیز کمک می‌کند، افزود: امروزه خوشبختانه مردم توجه بیشتری به سلامتی‌شان دارند و به نظرم باید به پیشگیری بیشتر از درمان اهمیت داده شود. برخی‌ها ابتلا به بیماری را یک توهم می‌دانند و من باید بگویم افراد هر چه بیشتر پیشگیری کنند زندگی سالم‌تری خواهد داشت.

وی با بیان اینکه میانگین عمر مردم ایران ۷۶ سال است، تصریح کرد: مردم ایران معمولا ۱۲ سال آخر عمر را دچار استخوان درد، کمر درد و زانو درد می‌شوند و به نوعی این سال‌های آخر را با معلولیت سپری می‌کنند. ورزش کردن سبب طول عمر و سلامتی می‌شود و اگر بخواهیم در سال‌های آخر عمرمان علیل نشویم باید ورزش را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

وی عنوان کرد: ورزش به سلامتی و نشاط کمک می‌کند و من از مردم ایران به خاطر اینکه در راهپیمایی‌های همگانی شرکت می‌کنند تشکر و قدردانی می‌کنم.

هاشمی متذکر شد: ۵۰ درصد از مردم دچار اضافه وزن، کبد چرب، فشار خون و دیابت هستند که درمان اصلی‌اش پیاده روی و نرمش است.

همزمان با این مراسم در تهران، پیاده روی خانوادگی بطور همزمان در بوستان های بزرگ شهرهای مختلف کشور در اولین روز از هفته سلامت با شعار " تحرک بدنی، تفریحات سالم ، فعالیت گروهی برگزار می شود.

گفتنی است در این مراسم علاوه بر مهندس مدبر اقایان شهرابی، کابلی، خمارلو و برخی از مسوولان داخلی مجموعه انقلاب نیز حضور داشتند. هفته سلامت سال 96 با شعار " زندگی سالم با نشاط و امید" از اول تا هفتم اردیبهشت ماه برگزار می شود.


تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved