jجمعه 10 فروردین 1403
دو شنبه 05 اسفند
خانه کشتی شماره یک مجموعه آزادی به نام شهید هادی نامگذاری شد

خانه کشتی شماره یک مجموعه آزادی به نام شهید هادی نامگذاری شد

خانه کشتی شماره یک ورزشگاه آزادی تهران پس از مرمت و بازسازی طی مراسمی به نام شهید ابراهیم هادی نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در این مراسم خانواده شهید هادی، صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک، احمدی معاون وزیر ورزش،دبیر رییس فدراسیون، حسن رنگرز سخنگوی فدراسیون کشتی، قهرمانان، پیشکسوتان، مربیان و کادر فنی تیمهای ملی کشتی آزاد و فرنگی، قهرمانان در محل خانه کشتی برگزار شد.

با موافقت نابغه کشتی ایران و جهان استاد عبدالله موحد خانه کشتی شماره یک کشور به نام شهید ابراهیم هادی نام‌گذاری شد. خانه کشتی شماره یک آزادی بعد از بازسازی شرایط بهتری پیدا کرده و آماده برگزاری اردوهای تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی جهت حضور در بازی‌های المپیک است.

سیدرضا صالحی‌امیری در مراسم بازگشایی و نامگذاری خانه کشتی شهید ابراهیم هادی گفت: امروز روز بسیار زیبایی در تاریخ ورزش ایران است، کشتی به مثابه نگینی درخشان می‌درخشد و اگر ما امروز در جهان حرف برای گفتن داریم، ریشه آن در کشتی است. علیرضا دبیر رئیس سختکوش فدراسیون هم صحبت‌هایش را گفت. ما تنها به این ساختمان افتخار نمی‌کنیم اما هر فضایی که در آن روحی دمیده شود به آن افتخار می‌کنیم.

وی افزود: اینجا روح پهلوانی دمیده شده و به همین خاطر به این سالن افتخار می‌کنیم و برای ما ارزشمند است. همه بزرگانی که در این سرزمین نگین درخشان ایران زمین سهمی داشتند که باید از آنها یاد شود. محمدرضا طالقانی عزیز و حسن یزدانی و علیرضا دبیر که قهرمانی ملی ما بوده در این فضا روح دمیده‌اند. از این منظر این سالن برای ما ارزش زیادی دارد، اینکه امروز سالن به نام شهید نامگذاری شده مهمتر از وجه‌های دیگر است. باید با وضو وارد خانه کشتی شد. از امروز که به نام شهید هادی شده، مقدس است، کسی نباید اینجا دیگر مناقشه کند باید مرام شهید هم مد نظر قرار داده شود.

وی افزود: کشتی برای ما فراتر از یک ورزش قهرمانی است. هویت ساز است. مدال به کشتی هویت نداد بلکه مرام قهرمانی و معرفت به آن هویت داده است. تمام قهرمانان و مدیرانی که قبل از انقلاب و بعد از انقلاب در کشتی سهم داشتند، از صنعتکاران و خادم و دبیر و ... کشتی تاریخ دارد و کسی نمی‌تواند در این جغرافیا در مورد آن قضاوت کند مگر آنکه به تاریخش تعظیم کند. آداب ورود به تشک با همه محیط‌ها متفاوت است چون مقدس است. ما موظفیم کشتی را به عنوان نماد و نمود ورزش ایران حمایت کنیم که در حد توان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت خواهیم کرد. صبح به دبیر هم گفتم ما تمام ظرفیت‌ها را به کار گرفته‌ایم و امیدوار هستیم کاروان ما در المپیک 2020 بدرخشد.

خانه کشتی شهید هادی به طور رسمی توسط خواهر گرانقدر شهید ابراهیم هادی و دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک افتتاح شد. هزینه بازسازی خانه کشتی شهید ابراهیم هادی با همت بخش خصوصی با هزینه ۱۵ میلیارد تومان انجام شده است.



تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved