jسه شنبه 28 فروردین 1403
سه شنبه 28 دی
شهرآورد پایتخت به یاد شهدای چوار برگزار می شود

شهرآورد پایتخت به یاد شهدای چوار برگزار می شود

شهرآورد پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس تهران با یاد شهدای زمین فوتبال چوار ایلام گرامی داشته می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان لیگ، بیست و سوم بهمن ماه، سی امین سالروز فاجعه خونین زمین فوتبال چوار است که فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تصمیم دارند تا شهرآورد بزرگ پایتخت که در روز بیست و چهارم بهمن برگزار می شود را با گرامیداشت شهدای این واقعه برگزار کنند.
بر اساس این گزارش، سازمان لیگ در شهرآورد امسال، نگاه بسیار ویژه ای به واقعه چوار خواهد داشت و با همکاری باشگاه های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، مراسم در خور شهیدان عزیز برگزار خواهد شد. همچنین خانواده شهدا و جانبازان و جمعی از مردم چوار مهمان شهرآورد خواهند بود.
در 23 بهمن ‌ماه سال 1365 تیم ‌های فوتبال «منتخب چوار» و «منتخب جوانان استان ایلام» اقدام به برگزاری مسابقه در شهر چوار کردند، نیمه نخست این مسابقه با پیروزی ۲ بر۱ تیم جوانان استان ایلام به پایان رسید. در بین دو نیمه شهید حسین هزاوه مربی و بازیکن تیم منتخب چوار به بازیکنان گفت فرض کنید در خط مقدم جبهه هستید. با شجاعت و شهامت بجنگید، گویی می ‌دانست واقعه ‌ای عظیم در راه است.
حدود ۱۰ دقیقه از نیمه دوم گذشته بود که هواپیماهای دشمن بعثی زمین فوتبال را تبدیل به خط مقدم واقعی کردند. شهید هزاوه که خودش یک پاسدار بود، لحظاتی قبل از بمباران سعی کرد با فریادهای خود همه را روی زمین بخواباند.
تعدادی از بازیکنان روی زمین خوابیدند و در حالی ‌که شهید هزاوه سعی می ‌کرد بقیه بازیکنان را نیز مطلع کند، به سمت فرزند خود رفت و او را به بغل گرفت تا از بمباران در امان بماند. شاید شهید هزاوه می ‌خواست این فرزند عزیزش را حفظ کند تا سال‌ ها بعد، این واقعه را به نسل ‌های فعلی منتقل کند.
در این روز خونین یونس تلوکی، مجتبی ناصری، علی نجات کرمی، علی عباسی، محمد کمالوندی، جهانگیر کاوه، عبدالرزاق مهدیه، صید محمد زارعی ، حسین هزاوه (بازیکنان فوتبال)، حمیدرضا رضایتی (داور مسابقه)، مراد آذرخش، خلیل مظفری، سجاد مظفری، محمدجواد مظفری، امجد حیدری(تماشاگران مسابقه)، علی قیطاس، رحمت محمود، الیاس گهرسودی، گل مراد فاضلی، فرمان فولادوند و سلمان کرد(بازیکنان فوتبال) به‌ افتخار شهادت نائل شدند.


تهران، خیابان ولیعصر، ابتدای بزرگراه نیایش
مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب
ساختمان شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور
021 - 2307 92 22
©2018 Tanavar, All Right Reserved